System zarządzania hotelem jest obecnie standardem, który posiada praktycznie każdy hotel. Jakie cechy powinien mieć ten program? Jeśli interesuje Cię odpowiedź na to pytanie, to koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Warto inwestować w hotel

W pracy każdego hotelarza liczy się jej ciągłość i systematyczność, czyli dostarczanie konsumentom usług w sposób nieprzerwany i gwarantujący satysfakcję. Zarówno odpowiednia kadra oraz system komputerowy w hotelu powinien być tak dobrany, by ułatwiać spełnianie życzeń gości hotelowych. Noclegi, wyżywienie oraz usługi dodatkowe takiej jak na przykład wycieczki gwarantowane przez biuro podróży współpracujące z hotelem powinny być zapisane i odpowiednio ułożone w programie recepcyjnym. Jest to ułatwienie pracy całej obsługi hotelowej.

Jakie cechy powinien mieć dobry system zarządzania hotelem?

System zarządzania hotelem powinien mieć kilka istotnych cech. Przede wszystkim powinien być niezawodny. Chodzi tu niekoniecznie o niezawodność w ścisłym znaczeniu tego słowa, ale bardziej o możliwość szybkiego odzyskania potrzebnych danych. Dobrym pomysłem jest sieciowe połączenie z innym serwerem (z opłatą w formie abonamentu), dzięki któremu możemy przechowywać dane o gościach hotelowych w dwóch różnych miejscach i mieć do nich szybki i skuteczny dostęp. Większość komputerów w hotelu, głównie na recepcji, cechuje się ciągłym działaniem. Łatwo więc o przegrzanie, które może sprawić problemy przy obsłudze gościa. Warto więc, by system zarządzania hotelem był w swoim działaniu energooszczędny. To nie tylko ułatwi działanie sprzętu, ale również zapewni dodatkowe oszczędności. Łatwo zauważyć, że hotele cechujące się nowoczesnym, proekologicznym podejściem posiadają duże obłożenie nawet poza sezonem.

Co jeszcze powinien zapewniać nam system zarządzania?

Łatwy dostęp do danych, eliminacja powtarzających się informacji (na przykład dwa razy wprowadzone te same dane), łatwe obliczanie zniżek oraz wszelkich rabatów, możliwość wystawienia odpowiedniego rachunku w dowolnym terminie dla gościa indywidualnego jak i grupy. To wszystko ułatwi pracę recepcji, księgowości oraz całej kadrze. Ważnym jest, by programy ułatwiały nam pracę, a nie ją dodatkowo utrudniały. Dzięki temu z poziomu systemu możemy zarówno dostosować wysokość zniżek jak i zarządzać ogrzewaniem w hotelu na odległość!